Men nu vill jag ha söndag!

Vi den här tiden nästa vecka har vi gjort vår säsongs premiär mot Berga Bulldogs. Det börjar verkligen kännas i kroppen att det är dags för premiär. ( FAAN, VA KUL DET SKA BLI)

 

Vilka kommer vi möta i år?? Som sagt vi börjar emot Berga Bulldogs, sen möter vi Södertälje Truckers efter det står Nyköpning Baltic beast på tur, sen möter vi Stockholm mean machines b-lag.

 

Jag är övertygad att alla matcher kan bli stenhårda, har ingen riktig koll på våra motståndare, att vinna alla hemma matcher är något vi måste göra för att överhuvudtaget ha någon chans på serien i år.

 

Hur ser vårt lag ut (enlig mig).. som vanligt, har vi fått in många nya killar (mycket linje folk). Det är en stor brist på match erfarenhet, men dessa nya killar lär sig väldigt snabbt och visar upp en vilja och hunger på att bli så bra som möjligt.  Tror dock att vi kommer få en jobbig inledning av säsongen, där  just vår brist av match erfarenheter kommer synas väldigt tydligt. Men samtidigt gäller det att vi får fart på vårat anfall och framför allt (enligt mig) att våra runningbacks involveras i anfalls spelet. Då kan det blir riktigt bra för oss, samtidigt kommer vi ställa upp med ett väldigt oerfaret försvar. Det gäller för oss att komma in i våra positioner så fort som möjligt i början.

 

Men jag tror verkligen på detta lag, det finns som sagt en enorm vilja och hunger hos killarna. Och vi har de rätta coacherna (Coach Probst, Eklund och How, Jag saknar dock Coach Burton!!) på plats som kan ge oss de verktygen vi behöver för att lyckas. Men det gäller att Spelare som mig själv, Elton Jonni, Syryoyo Radier och Fred är redo för att ta ett stort ansvar under denna säsong! För får detta lag spela en säsong, och alla återvänder till nästa år, då kan vi verkligen bli farliga.


Jag är 159% säker på en sak, att detta lag kommer ALDRIG att ge upp en match, oavsett vad det står på resultattavlan.

 

Vet att man ska vara försiktig med det man önskar sig, men nu vill jag ha söndag!

 

Kom ihåg att allt i vårt lag handlar om kärlek och respekt!

 

HIT HARD!

 

#24


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0