Motiverande samtal!!!

Om ni undrade vilket lag jag fastnade för när jag tittade på Tv3, så var det inga mindre än SF-49ers.Spelarna hette Joe Montana  #16(En av dom bästa q.b´s som har beträtt en am fotbollsplan) och Jerry Rice #80 (Den BÄSTA WR som någonsin utövat denna sport!!!).


Men nu forsätter min historia om hur jag inledde mitt förhållande till denna sport. Nu hoppar vi några år framåt,  Jag gick andra året på gymnasiet( Barn och fritid programmet) hade praktik på en skola. En morgon så parkerade jag min cykel och såg en STOR kille, som var rakad på skallen,hade kamo byxor, kängor m stålhetta och en AIK keps på sig. Han sa : Tja, läget? Jag svarade :Hej!,  samtidigt som jag tänkte finns det skinnheads som jobbar på denna skola??? Senare samma dag, så hamnade jag på samma avd som denna kille, så jag tänkte att jag skulle syna den här jävlen.. Så vi började prata om allt möjligt, sen kom vi in sport, då tänkte jag. Nu har jag chansen att visa alla att denna man e en jävla rasist.. Så jag säger: Svarta idrottsmän framför allt i USA är grymma!!  Killen tittar på mig o svarar: Ja, dom e mkt bättre än dom vita iaf!! Mitt haksläpp var totalt!! Den här mannen var juh ingen rasist, inte alls.. Tänk va fel man kan ha..Det visade sig att han spelade am fotboll, han hade tagit brons junior vm för sverige. Han övertalade mig att komma och titta på en träning, sagt och gjort. Mannen jag pratar om heter  Peter ”califas” Löwenborg och är av dom bästa som har spelat denna sport i våran stad!! ( denna man älsakr filmen blood in, blood out)

 

Träningen igår!!

Vi var ca 16 st som krigade på, tror det var 4st killar som tiddade på. Många sjuka, en del hade trasiga bilar. En sak fattar jag inte, alla killar bor i stan, även fast bilen är trasig.. varför ringer man ingen lagkompis, så man kan få skjuts till träningen?? Helt ärligt, detta måste ändras på!! Alla i laget har ett ansvar att ta sig till träningen. Jag köper att man e sjuk, jobb och fam, men om bilen e trasig??? Va fan, SKÄRPNING NU!!!!!

Efter en kort men väldigt intensiv fys pass, så körde vi lite ind grupper. Vi avslutade med match spel. Vi körd 8:a mot 8:a. Det var en härlig energi, alla kämpade och slet. Men det fanns en kille igår som stack ut från mängden. Det var våran syrianska telefonförsäljare.. Han ägde på den def linjen!!! Bra krigat bror!!! Men för mig gick det inge bra, jag missade enkla tacklingar, läser spelat för sakta med andra ord jag hade ingen bra träning. Fick senare ett samtal om att jag inte var starting på min position som det såg ut nu iaf… Detta motiverar mig bara till att jobba hårdare, För jag tänker INTE sitta på bänk i år!!!

Men kom ihåg att allt i vårat lag,handlar om kärlek och respekt!


Hit hard!!

#24


Kommentarer
Postat av: Heidi

Roligt att läsa dina ärliga inlägg :)Herr "Califas" har då bra filmsmak må jag säga :)

2011-03-14 @ 13:51:16
Postat av: Ökenräven

Skönt att höra att ni krigar på! Mina nya skydd och hjälm landade in hos polarn i USA härom dan. Kanske har dom till mitten av April...



Angående närvaron - ibland måste man klippa av de döda grenarna på trädet för att övriga delar skall utvecklas och frodas. Bara en tanke...

2011-03-14 @ 15:36:50
Postat av: Alex

Låter som en fet träning, tråkigt att jag jobbade!



Keep it up! Ses på onsdag!

2011-03-15 @ 16:21:43
Postat av: Califas

Vatos locks forever ese!!!!!!! chicano u-turn!

2011-03-20 @ 21:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0