"Bosse"

 

Andra matchen jag spelade var mot Norrköpning på borta plan. Det var första gången jag fick uppleva ett matcharrangemang i am fotboll. De hade ordnat med grillning innan match, dom hade snygga cheerleaders (Tror jag iaf) och dom körde både den Svenska och Am nationalsångerna. Det var grym känsla att få gå ut och spela sedan. Det var under denna match som jag gjorde mina två första cather av bollen. Blev dock ingen touchdown ( Det skulle komma mycket senare i kärraren) . Men jag fick grymt fina blåmärken. Vi förlorade dock matchen, men för mig var detta var det en stor personlig vinst. Kom ihåg känslan jag fick när min dåvarande tränare berömde mig, Jag kände mig som en kung. I skolan dagen efter,  tog  jag på mig en t-shirt som en storlek för liten, ville att folk skulle få se mina grymma blåmärken. (hahaha, vadå söka bekräftelse??).  Jag hade tagit ett stort steg i min personliga utveckling.


Träningen i onsdags.


Folk har svårt att dyka upp på onsdagar, men har folk börjat höra av sig och berätta varför de inte kan träna. ( Vi tar små steg framåt). Det var 12 warriors som tränade. Arg-galen Svenne höll i träningen. Han drillade oss på klassiskt militant maner! Efter den intinsiva fysen, så sprang vi och fångade boll. Stämmingen var på topp och våran Center J.S fångade alla bollar, så han kunde kalla sig själv för Mr 100%! Bra jobbat  J.S! Sen spelade vi lite match, skönt att få kunna avsluta en hård träning med lite soft match spel. Det fanns en kille som höjde sig över mängden i onsdags, enligt mig iaf. Han heter ”Bosse”. ”Bosse är ny inför denna säsong, han har spelat i landslaget i Baseboll. Han verkligen börjat att greppa sin position som saftie, han läste spelen, blev översprungen och han tacklade folk.  Hans utveckling har bara gått framåt, Jag tror verkligen att ”Bosse” kommer ha en topp säsong i år.  Ser verkligen fram emot att se vem som kommer höja sig själv härnäst.


Men kom ihåg, att ALLT i vårt lag handlar om KÄRLEK och RESPEKT!

 

HIT HARD!

#24


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0